Andrzej Śliwka o Porta Mare i przekopie Mierzei Wiślanej. Posłuchaj Porannych Pytań
Ruszyła budowa Porta Mare, kompleksu biurowego klasy A i usługowego, co może wykreować ponad tysiąc miejsc pracy. Wiąże się to z oddaniem kanału przez Mierzeję Wiślaną, czyli najważniejszej części budowanej nowej drogi wodnej z Bałtyku na Zalew Wiślany.
– Trzeba pamiętać, że nie kończy to inwestycji – podkreślił gość Porannych Pytań ze studia w Elblągu, wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka.
Trwa II etap czyli budowa mostu w Nowakowie i wzmacnianie brzegów rzeki Elbląg, a potem zacznie się kolejna część czyli pogłębianie torów wodnych od przekopu pod wejście do portu w Elblągu. Ostatnia część szlaków czyli 900 metrów toru na obszarze miasta i obrotnica statków należy do zadań samorządu
– dodał wiceminister.
Ponieważ miasto nie ma pieniędzy na ten cel, to toczą się rozmowy ministerstwa z samorządem Elbląga o dokapitalizowaniu i przejęciu części udziałów Portu Morskiego. Odbyły się dwa takie spotkania, ministerstwo czeka teraz na dokumentację. W grę wchodzi przekazanie ze Skarbu Państwa 100 mln zł na najważniejsze prace, które pozwolą na wejścia dużych jednostek do portu.
Posłuchaj rozmowy Miry Stankiewicz
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: K. Ośko