Braniewo, Aktualności, Aplikacja mobilna, Regiony
Dzięki kasjerce banku klientka nie została ofiarą oszusta
Kasjerka jednej z placówek bankowych powiadomiła policję o usiłowaniu oszustwa. Podejrzenie wzbudziła transakcja przelewu w wysokości 6 tys. zł, jaką zleciła na zagraniczny numer konta mieszkanka powiatu braniewskiego.
Sytuacja zaniepokoiła kasjerkę, zaczęła więc wypytywać właścicielkę rachunku o cel transakcji. Z ustaleń funkcjonariuszy wynika, że oszust nawiązał kontakt z pokrzywdzoną za pośrednictwem jednego z popularnych komunikatorów. Przez ostatni miesiąc mężczyzna podający się za chirurga pracującego w syryjskiej klinice, korespondował z kobietą niemal codziennie.
Pierwszą prośbę o przesłanie gotówki tłumaczył chęcią wykupu przepustki na opuszczenie bazy wojskowej. Pokrzywdzona straciła wówczas blisko 5 tys. zł. Później oszust wymyślił kolejną historię – o opłacenie przechowywania bagażu, który został umieszczony w Turcji.
Pokrzywdzona, nieświadoma wówczas prawdziwych zamiarów internetowego adoratora, ruszyła do banku, by pomóc. Przelew na kwotę 6 tys. zł na szczęście nie dotarł do przestępcy, a wszystko dzięki właściwej postawie czujnej kasjerki. Działanie pracownicy banku uświadomiło pokrzywdzonej, że padła ofiarą oszustwa.
Policjanci ostrzegają przed wysyłaniem pieniędzy nieznajomym osobom, a także udostępnianiem swoich danych osobowych. Apelują także do mieszkańców o wzmożoną czujność, ponieważ przestępcy żerują na ludzkiej łatwowierności.
Posłuchaj relacji Anety Pastuszki
Autor: A. Pastuszka
Redakcja: M. Rutynowski
PRZECZYTAJ TAKŻE
- Ministerstwo Cyfryzacji apeluje, by zastrzec swój numer PESEL
- Policjant do dzieci: uważajcie na oszustów w Internecie i podczas zabawy
- Dała oszustom dostęp do komputera. Straciła blisko 300 tys. zł
- Nowe przepisy na straży bezpieczeństwa klientów banków. Są zmiany w potwierdzeniach transakcji internetowych