Koniec z awizo i staniem w kolejkach. Urząd wyśle pismo przez internet
Mieszkańcy Elbląga będą mogli załatwić sprawy urzędowe przez internet. Prezydent miasta powołał zespół, który zajmie się zmianą systemu tradycyjnego na elektroniczny.
Pierwszym krokiem w ułatwieniu korespondencji są e-doręczenia.
Już wkrótce list polecony z urzędu będzie można odebrać przez internet bez awizo, bez kolejek na poczcie. W ten sam sposób będzie można wysłać list do urzędu miejskiego. Wystarczy założyć odpowiedni adres i skrzynkę do e-doręczeń na aplikacji mObywatel.gov.pl
– przekazała Joanna Urbaniak, rzeczniczka prasowa prezydenta Elbląga.
Dodajmy, że urzędy i podmioty publiczne będą miały obowiązek wysyłania i odbierania pism przez e-doręczenia od 1 stycznia przyszłego roku. System e-doręczeń zastąpi korespondencję realizowaną przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: M. Rozbicka
Redakcja: Ł. Sadlak