Elbląg, Aktualności, Aplikacja mobilna
Nowa inwestycja w specjalnej strefie ekonomicznej w Elblągu. Firma zbuduje centrum badawczo-rozwojowe
Spółka ARA Przedsiębiorstwo Automatyki Przemysłowej utworzy w Elblągu centrum badawczo-rozwojowe opracowujące rozwiązania z dziedziny automatyki przemysłowej. Nowy inwestor uzyskał w piątek zezwolenie na rozpoczęcie działalności w Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Jak poinformował prezes W-MSSE Grzegorz Smoliński, zgodnie z wydanym zezwoleniem na prowadzenie działalności gospodarczej, spółka ARA Przedsiębiorstwo Automatyki Przemysłowej zbuduje w Elblągu centrum badawczo-rozwojowe, w którym będą opracowywane nowatorskie rozwiązania prowadzące do zwiększenia i zautomatyzowania produkcji szaf elektrycznych oraz innych elementów z dziedziny robotyki i automatyki przemysłowej.
Cieszy nas, że do naszej strefy w coraz większym stopniu trafiają projekty firm stawiających na innowacyjność
– powiedział Smoliński.
W ramach tej inwestycji powstanie budynek oraz zostaną zakupione urządzenia i aparatura badawcza wraz z oprogramowaniem. Przedsiębiorstwo zadeklarowało poniesienie co najmniej 6 mln zł nakładów inwestycyjnych i utrzymanie zatrudnienia na poziomie 20 osób.
To drugie zezwolenie wydane w tym miesiącu przez zarząd W-MSSE. Na początku marca zezwolenie otrzymała spółka Bruss Polska, która zamierza rozbudować zakład w Mrągowie produkujący akcesoria dla przemysłu motoryzacyjnego i zwiększyć jego moce produkcyjne.
Projekt zakłada rozbudowę hali produkcyjno-magazynowej i zakup nowych maszyn, budowę pomieszczeń biurowych i socjalnych oraz laboratorium z wyposażeniem. Inwestycja ma kosztować co najmniej 10 mln zł, a przedsiębiorstwo zadeklarowało utrzymanie zatrudnienia na poziomie 367 osób.
Bruss Polska sp. z o.o. jest częścią niemieckiej Grupy Bruss zajmującej się produkcją komponentów do samochodów; m.in. systemów uszczelniających, uszczelek, modułów pokrycia i innych akcesoriów przemysłu motoryzacyjnego. Części produkowane w zakładzie można znaleźć w takich markach aut jak Volkswagen czy Ford.
Autor: Marcin Boguszewski/PAP
Redakcja: A.Socha