Odszkodowanie za wakacyjne rozczarowanie. Rzecznik radzi jak działać
Zbliżają się wakacje i czas urlopów. Przed wyjazdem na wypoczynek warto sprawdzić, co robić w razie niespodziewanych sytuacji.
– Jeżeli biuro podróży nie wywiązuje się z podpisanej z nami umowy, niezwłocznie poinformujmy o tym rezydenta – radził Miejski Rzecznik Konsumentów w Elbląga Paweł Rodziewicz, który był gościem Porannych Pytań w elbląskiej redakcji Radia Olsztyn. Może to dotyczyć jakość, standardu hotelu, w którym zostaliśmy zakwaterowani czy chociażby oferowane jedzenie, jeśli jest o nim mowa w umowie.
Turysta za każdą nieprawidłowość może domagać się odszkodowania. Na złożenie pisemnej reklamacji do biura podróży ma 30 dni.
Dużą pomocą przy szacowaniu roszczenia odszkodowawczego czy też zadość uczynnego jest tabela frankfurcka. Nie jest to dokument, który jest źródłem obowiązującego u nas prawa, natomiast w sądach utarła się taka praktyka, że jest to bardzo pomocny dokument przy szacowaniu wysokości roszczeń
– powiedział.
Składając reklamację, nie zapomnijmy o dołączeniu zdjęć lub filmików potwierdzających nasze wątpliwości.
Posłuchaj rozmowy Agaty Bruchwald
Autor: A. Bruchwald
Redakcja: M. Rutynowski