Olsztyn, Elbląg, Ełk, Bartoszyce, Braniewo, Aktualności, Działdowo, Aplikacja mobilna, Giżycko, Gołdap, Iława, Kętrzyn, Lidzbark Warm., Mrągowo, Nidzica, Nowe Miasto Lub., Olecko, Region, Ostróda, Pisz, Regiony, Szczytno, Węgorzewo
Przedświąteczne zakupy w internecie. Czy wiemy, jakie mamy prawa?
– Kupując przez internet zawsze mamy prawo zwrócić towar, który nam nie odpowiada – przypomina Inspekcja Handlowa w Olsztynie.
Zakupy online z roku na rok zyskują na popularności. – Także klienci coraz więcej wiedzą o swoich prawach – uważa naczelniczka wydziału prawnego Inspekcji Handlowej w Olsztynie Natalia Cieślak. Jak podkreśla, więcej osób domaga się respektowania przepisów, np. jeśli sprzedawcy online nie zgadzają się na przyjęcie zwrotu towaru. W takiej sytuacji można zwrócić się po pomoc prawną lub mediacje do Inspekcji.
Przypominamy, że sklepy stacjonarne nie mają obowiązku przyjmowania zwrotu towarów, które są sprawne i nieuszkodzone. Inaczej jest w przypadku zakupów przez internet – jeśli kupujemy coś na odległość, mamy 14 dni na oddanie towaru. Nie musimy podawać przyczyny zwrotu, a sprzedawca musi oddać pełną kwotę zakupu.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: A. Skrago
Redakcja: A. Niebojewska
PRZECZYTAJ TAKŻE
- Dziś Dzień Bezpiecznego Internetu. Co grozi dzieciom w sieci i jak rozpoznać uzależnienie?
- Niedziele handlowe czy wolne? Mieszkańcy opiniują, politycy zdecydują
- Mniej osób niż rok temu planuje oszczędzać na świątecznych wydatkach
- Policjant do dzieci: uważajcie na oszustów w Internecie i podczas zabawy