Trzeba uzbroić się w cierpliwość
Tramwajowe zamieszanie w Olsztynie i Elblągu. Powodem jest budowa kolejnych linii tramwajowych i przebudowa wojewódzkiej drogi 503.
Od dziś (3 czerwca) w Elblągu rozpoczyna się kolejna tramwajowa rewolucja. Wracają tramwaje numer 1 i 2 w południowej części miasta, ale kursować będą jedynie od zajezdni przy ulicy Browarnej do końca swoich pętli przy ulicy Druskiej i ulicy Marymonckiej. Na 2 miesiące z ruchu wyłączone będą torowiska prowadzące na ulicę Ogólną.
Mieszkańcy muszą poznać trasy zastępczych linii autobusowych, które zastąpią tramwaje tam, gdzie teraz nie mogą one dojechać. Dokładne informacje na temat zmian i nowe rozkłady jazdy są m.in. na stronie internetowej Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu.
Wszystkie zmiany są konsekwencją dalszej przebudowy drogi wojewódzkiej 503 biegnącej z północy miasta na południe. Gotowe jest przebudowane torowisko na Robotniczej, Pocztowej, Placu Słowiańskim i 1 Maja. Od dziś wyłączone z ruchu będzie torowisko od ul. Królewieckiej, pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Robotniczą i ul. 12 Lutego. Zgodnie z deklaracjami wykonawcy, komunikacja tramwajowa do pętli Ogólna i pętli Marymoncka zostanie przywrócona po około dwóch miesiącach, jednak nie później niż przed 1 września. Nadal obowiązuje zasada, że przy przesiadce bilet jest ważny przez 40 minut i nie trzeba kasować nowego po wejściu do drugiego środka lokomocji.
Tymczasem w Olsztynie rozpoczynają się kolejne prace związane z budową linii tramwajowej – tym razem na ulicy Tuwima. Podczas prac, większych ograniczeń w ruchu muszą spodziewać się przede wszystkim piesi i rowerzyści, bo linia tramwajowa będzie budowana też na części chodnika po północnej stronie ulicy. Jak informuje wykonawca inwestycji, ruch samochodów będzie odbywał się z drobnymi utrudnieniami podczas kolejnych faz projektu. (mstan/wchr/bsc)