Elbląg: Ogródki letnie w jednym kolorze
W Elblągu trwają konsultacje społeczne w sprawie wprowadzenia kodeksu reklamowego.
Nowe prawo ma ujednolicić zasady umieszczania reklam w przestrzeni miejskiej. Jeden z zapisów mówi, że wszystkie parasole w ogródkach letnich na starówce mają być w kolorze écru, a logotypy sponsorów powinny być w określonych miejscach, nie na całej powierzchni parasoli.
Chodzi o to, żeby miasto było ładniejsze, niezaśmiecone ustawianymi bez ładu reklamami – przekonuje Roman Smoleński z Departamentu Urbanistyki i Architektury. Im mniej kolorów, tym miasto lepiej wygląda.
Kodeks Reklamowy mógłby zacząć obowiązywać jeszcze w tym roku. Przedsiębiorcy będą mieli rok na dostosowanie się do zmian, a jeżeli będą się z tym wiązały dodatkowe wydatki, to ten czas wydłuży się do 3 lat.
(ażył/łw)