Strona główna Radio Elbląg
Posłuchaj
Pogoda
Elbląg
DZIŚ: 4 °C pogoda dziś
JUTRO: 5 °C pogoda jutro
POSŁUCHAJ

Pociągi przyspieszą, podróż będzie komfortowa. Trwają prace na odcinku Olsztyn – Braniewo

Fot. PKP PLK

Specjalna maszyna SUM rozpoczęła układanie toru między Dobrym Miastem a Olsztynem Gutkowem. Kolejowa trasa przygotowywana jest też na odcinku Orneta – Pieniężno.

Jak podały PKP PLK, na odcinku pomiędzy Dobrym Miastem a Olsztynem Gutkowem widać już pierwsze efekty prac. Na trasie pracuje maszyna, która wymienia tory i podkłady. Pociąg do wymiany nawierzchni kolejowej SUM jest szybki i precyzyjny – dodano. SUM ułożył pierwsze 2 kilometry nowych torów w okolicy Dobrego Miasta i kontynuuje roboty w kierunku Olsztyna.

SUM ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. W ten sposób zostanie ułożonych ponad 17 kilometrów nowych torów.

Specjalistyczne maszyny pracują także pomiędzy Ornetą a Pieniężnem. Z wykorzystaniem suwnicy układane są nowe podkłady. Następnie pracuje wysokowydajna oczyszczarka tłucznia. Maszyna ma 165 metrów długości. Na prawie 11 kilometrach szlaku oczyszczarka wykonała m.in. płukanie tłucznia z torowiska. Maszyna potrafi dobrać odpowiednią wielkość tłucznia, przerabia młynem, dodaje i wbudowuje nowy materiał w torowisko. Na godzinę może oczyścić 800 metrów sześciennych materiału – to np. 11 wagonów.

Jak podały PKP PLK, efektem prac na obu odcinkach będą bardziej komfortowe podróże koleją na trasie Braniewo – Olsztyn. Po przebudowie torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych, zmodernizowane zostaną także perony. Poprawią się warunki na stacjach w Olsztynie Gutkowie i w Dobrym Mieście oraz na przystankach Bukwałd, Cerkiewnik, Swobodna, Rogiedle, Lubomino i Henrykowo.

Powstanie nowy przystanek Nowy Dwór koło Ornety. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów dzięki wyższym peronom. Zaplanowano nowe oświetlenie oraz wyposażenie przystanków w wiaty i ławki, a także czytelne oznakowanie i informacje z rozkładami jazdy. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania będą odpowiednio przygotowane perony.

Po realizacji całego zakresu projektu, pociągi przyspieszą. Skróci się czas przejazdu na trasie Braniewo – Olsztyn. Poprawią się także warunki dla przewozu towarów. Składy będą mogły być cięższe, dzięki czemu będzie można przewieźć więcej ładunku.

Wszystkie prace mają się zakończyć do 2023 roku. Modernizacja odbywa się dzięki projektom za 200 mln zł. To unijne pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego i środki własne PKP PLK.

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

Redakcja: A. Niebojewska za PKP PLK