Nowy sposób rejestracji i logowania do portalu PUE ZUS. Co się zmienia?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmienił sposób rejestracji i logowania do portalu PUE ZUS. Do tej pory należało podać obowiązkowo adres e-mail. Teraz może to być adres e-mail albo numer telefonu.
Dane te muszą być unikalne. Jak wyjaśnia Anna Ilukiewicz, rzecznik ZUS województwa warmińsko-mazurskiego, adres mailowy albo numer telefonu mogą być przypisane wyłącznie do jednego profilu. Przy rejestrowaniu profilu na PUE należy wskazać, czy przypisać do niego adres e-mail czy numer telefonu. Jeśli profil na PUE już istnieje, informacje te trzeba podać przy logowaniu.
ZUS wprowadził również zmiany w subskrypcji, czyli powiadomieniach o zdarzeniach na portalu PUE ZUS. Teraz można ustawić różne adresy e-mail i numery telefonów dla każdego kontekstu, z którego dany użytkownik korzysta na portalu PUE. Jeśli np. użytkownik obsługuje kilku płatników, dla każdego może wskazać oddzielne adresy e-mail oraz numery telefonów do wysyłki powiadomień. Instrukcję można na stronie internetowej ZUS-u.
Platforma Usług Elektronicznych (PUE) jest bezpłatnym narzędziem, które ułatwia kontakty z ZUS. Dzięki niej przez internet możemy załatwić większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, np. złożyć wnioski i dokumenty drogą elektroniczną, umówić się na wizytę. Platforma umożliwia też wgląd do swoich danych zgromadzonych w ZUS i zadawanie pytań.
Na PUE możemy m.in. aktywować bon turystyczny, składać wnioski z programu „Dobry start”, uzyskiwać informacje dot. naszych składek do ZUS czy zwolnień lekarskich.
Autor: K. Kantor
Redakcja: A. Niebojewska